lördag 31 januari 2009


Hej kompis kom precis hem från stallet åkte dit ca kl halv 10. Sen åkte jag & Pappa med Conny till Sundbyholm när hans häst skulle träna kom tillbaka till stallet typ vid kl 1. Jag red ut en sväng på Nova vart lite lungnare idag hon va duktig i går red lite på volt å så. Ska försöka plugga lite idag ska ha prov på foto fast vet inte riktigt när media läraren sa bara att vi skulle läsa det å jag lär ju plugga mkt på det om det ska gå inn sen har jag matte också. Nej nu ska jag gå ut å kolla om maten är klar.

Ha det bra puss.


torsdag 29 januari 2009

Hejsanhoppsan

Mamma kom å hämtade mej från skolan idag kl halv 12 Nova skulle vaccineras så det såg jag som utväg från skolan idag så fixde ledigt. Veterinären kom ca 13:00 Nova kännde kanppt sprutan så det gick bra sen fick hon gå ut i hagen eftersom att det inte är så bra att rida samma dag. åkte hem med Mamma käka mat pluggade lite å kollade på film med Mamma. Har nyss laggt inn massa teman på min mobil så kul med tema å inte dom tråkiga orginal tema. Ska kika tv med Pappa nu ha det bra.
Pussar

onsdag 28 januari 2009


I min fart lär ju jag ha körkort när jag är 75 bast.
Nej skärpning nu Nicolina nu får du engagera dig!


Man känner sig som en vissen blomma i skolan.

tisdag 27 januari 2009




Hej igen!



Okej jag är inte såå sugen på att skriva en lång historia om min dag så
det får bli så här.



  • Buss till skolan
  • idrot gym
  • hr bakat bröd
  • slutade kl 14.00
  • Tog 3 bussen till dingtuna
  • solade solarium fett skönt
  • laga mat
  • kolla tv






sitter här på morgonkvisten.

Hej på er skola snart idag är det en så hära latis dag mjukisar hhe tycker det är onödigt att fixa sig man förstör endå frisyren när man är på hr sen är det bekvämare att ha mjukisar när man ska byta om tíll köks kläder. Slutar kl 2 idag åker hem tror jag hästen har vilo dag i dag. Kanske sola måste bara fixa 3 tior men får se kanske kan få av Mamma. Ha en trevlig dag Kram

måndag 26 januari 2009


Hej alla människor på jorden min dag har sätt ut så här gick upp ca kl 6 sminkade mej å så fick skjuss till bussen. Första lektionen va klass råd riktigt drygt att va inne i klass rummet det va ju nån som hade värsta svettlökarna under armarna frächt eller inte. Sen idrot hade stations övningar även där va det en som stank ufff men sen hade vi matte å sedan gick vi på lunch. Sen va det datakunskap sen snackade vi sista lektionen slutade sen vid halv 3 väntade på Mamma till 3. Åkte till stallet fixade iårning hästen för en ridtur vart skogen å stubben & nu sitter man här igen å gör inget fast ibland kan det va skönt å inte göra något. Nej ska nog lägga mej vid tv å bara chilla ännu mera hörs
Puss från Nicolina



söndag 25 januari 2009


Kom precis hem va till stallet red & så en åkte jag å Pappa till glada hästen lämnade inn ett täcke på tvättning å lagning å kollade om jag hade fått nått sålt men nej så klart inte. Sen one off kollade på kameran jag ville ha får se om jag kanske får den snart :). Skola imorgon då inte ett dugg taggad till det blääää nej allt för idag Kram.


Miss you Es Elite







Godmorgon!

Vakade tidigt som vanligt lite drygt i bland sitter & funderar på hur min dag kommer se ut jag skulle vilja åka inn till glada hästen å kolla lite å så men Pappa värkade inte så sugen på det som vanligt. Men ska rida Nova idag sen kanske det blir e-tuna med tarja kanske?. Nej nu ska jag krypa till sängs i gen å mysa med min kisse :).

Puss puss

lördag 24 januari 2009


Hej kom precis hem först åkte jag till stallet runt 9 mockade & fixade sen kom Johan ca 10 hon fick behandling han sa att det va stor skillnad på ryggen nu jätte skönt å höra. Sen släppa ut hästen hem snabbt å fixa sig byta kläder å så fick skjuss av pappa ner på stan träffade moa vid punkt vi kilade i väg till gina sen h&m vart en tröja å en skal för min del. Sen traskade vi vidare till Mc sen satt vi å snackade å nu sitter jag här igen. Mormor å Morfar kommer snart vi ska fika & äta å så sen blir det väl tv i kväll nej nu har jag inte så mkt mer på hjärtat ha en trevlig helg Puss.

fredag 23 januari 2009

Skolan idag va okej började kl 8.00 hade kurs i photoshop och indesign.
Sen omvårnad gick på möte med lärarna och rektorn kl kvar i 12 tog typ en halv timme får se hur det funkar i framtiden. Sen åke jag å mellanlandade hos Mormor & Morfar sen tog jag 1 bussen till dingtuna gick till stallet det va redan mockat å klart fyllde på spån till Nova å tänkte att elite kunde få lite men då va hans box ut mockad å då förstog jag att han va borta han inte ta förväl :'(uch men nu slipper han lida han hade jätte ont dom sista dagarna alla som inte vet han hade fång som aldrig vart bra i från. Nej slut pratat om det blir ledssen sen red jag med Madde vi tog en tur i skogen å red på fältet sen Nova tog några bockskutt hehe bus maja men det gick bra. Imorgon kommer Johan kl 10 å koller henne igen sen kl 12 ska jag träffa Moa ;D. Nej nu har jag skrivit allt Kram & pöss


Vila i frid Es Elite du kommer alltid finnas kvar i våra hjärtan.
* 1988
+ 22 Januari 2009
Du har alltid funnits där och nu gör du inte det längre :'(
Du slipper ha ont nu lilla ponny
vi saknar dej :'(


torsdag 22 januari 2009





Vart ett par nya jeans idag från gina.
Fett billiga 99 kr har kostat 499.

onsdag 21 januari 2009

påbrahumörellerinte.


Började skolan 08.20 sen hade jag möte med Rektorn & en av lärarna och gick det bra nej det tycker inte jag för hon tyckte tydligen att jag ska trivas på skolan innan jag får gå ut på praktik jo tjena kommer aldrig trivas. Jag vet faktiskt inte vad jag ska göra skit kul å gå å vantrivas jätte kul skit kul och om jag slutar vart ska jag börja då finns fan inget när man är en sån trög jävla idiot som mej eller jo ösby men orka pendla dit liksom. Som sakt vallby bron nästa eller nått sånt aja efter skolan tog jag bussen till oxbacken gick upp till Mormor & Morfar men dom va inte hemma så gick till hemköp eller är det hemköp som ligger vid oxbacken ? men iallfall köpte en panpizza eftersom jag inte hade ätit nått i skolan sen kom taxin kl 14.50 hoppade av gick till stallet åt min nytto mat red min gullpälsboll på stubbfälten har ökat lite med traven öker på lite för varje dag men hon känns fräch nu så skönt hoppas hon håller sig fräch så hon gör seg illa igen.
Nej nu ska jag göra nått annan en att skriva till er Kram kram.
Ledssen arg & besviken kan det bli bättre nej vallby bron nästa!

tisdag 20 januari 2009

Hej på er skolan va så där hade hr lagade mat såå jävla tråkigt å byta om hela tiden å diska men sånt får man ju ta hehe fick sluta kl 2 så hann med 14.50 bussen klev av å gick till stallet kan då bara säga att minna skor va jävligt blöta uch uch inte ett dugg skönt sen tog jag & min häst en vända travade lite å så sen mockade jag å fixade & nu sitter jag här har dock inge mer att skriva eller jo imorgon har jag möte mer rektorn hoppas det går bra annars blir jag riktigt ledssen. Nu va det slut på detta innlägg Puss puss

Skola snart då idag blir det bara mjukisar å knut på håret orkar inte fixa mej idag faktiskt.
Jag hoppas jag får sluta två idag istället för 3 hinner då med taxin men måste ju boka då.
Juste jag kanske ska få den dära Kameran av Mammi & Pappi fast kanske får betala lite själv :p.
Nej nu ska jag sätta upp håret i en knut å äta frulle Puss på er.

måndag 19 januari 2009



Vill ha kostar 1 919:-
Måste verkligen ha en ny kamera.

Finaste Nova jag älskar dej sjukt mycket
Du lyser upp hela min dag jag vet inte vad
jag skulle ta mej till utan dej.
Så länge jag har dej kommer jag alltid vara hel.


Hej gullvippor kom precis hem från skolan tog 3 bussen hem med Anna Berit Arvidsson aa långt jag vet. Mår fortfarande illa av bussturerna uch. Hästen fick vilo dag rätt skönt å åka direkt hem efter skolan. Ska snart laga lite mat till familjen blir nog nått med köttfärs. Nej har nog inte så mkt mer att berätta om dagen.


PÖSS

söndag 18 januari 2009

-


Hej alla goa & glada gubbar & tanter ;D.

Så är den här helgen också snart slut såå värdelöst men iallfall gick upp rätt tidigt eller det gör jag varje morgon är ju morgon pigg åt frulle stack till stallet ca 10.00 satt inne i fikarummet å lyssnade lite på Simpsons ( Connys) kaffé rep. Sen fixade jag iårning hästen så tog vi en liten tur travade lite på fält å så hon va en snäll hest idag också ;). Sen fixade hela lilla stallet å väntade på Tarja skulle filma å fota när hon red men min kamera dampade som vanligt uch måste värkligen köpa en ny det är så tråkigt att ha en dålig kamera när man älskar att fota å så.
Nej nu har jag inget mer att skriva Puss & Kram


lördag 17 januari 2009


Att Mr bean alltid är lika roligt kan jag inte
fatta gick nyss på 5 ;D.

Hej folket

Skolan igår va kul för hade foto lektion på media som vanligt igår va temat svartvitt rätt så kul igår innsåg jag när min lärare Johan sa till mej Nicolina vad är du bra på du ska inte vara så negativ till dej själv jag kanske är det för jag känner mej dålig till allt jag gör ska försöka ändra innstälning. Sen efter skolan åkte jag till Mormor å Morfar å städade å hjälpte Mormor å fixa hennes hår å sminkade henne sen hem hade nervösa besvär för att internet inte funkade så fick för mej att jag skulle leta upp Mammas gammla tränings film funkade ett tag men när man kom till aerobicsen hann jag inte riktigt med så du gedde jag upp. Sen gedde jag Let's dance en chans men klarade inte av att kolla på det denna kväll kliade fan i fingrarna men nått konstigt va det med mej denna fredag samma på omvårdnad va jag lika dan flamsig å så. Nej man kanske ska gå övertill denna dag vaknade typ 8.00 eller 08.30 åt några mackor stack till hästen red ut i det mysiga vädret travade lite idag det går sakta med säkert frammåt hoppas vi är igång med träningarna snart längtara sjukt mkt. Nej nu kanske jag ska göra lite nytta här hemma pussgullungar.

torsdag 15 januari 2009

Hej snyggingar!

Slutade kl 3 idag Mamma kom å hämta mej på skolan vi åkte först till hööks köpte ett par varma vantar sen körde hon mej till stallet. Mockade å så först sen red jag ut en sväng på Nova någåt pigg va hon idag piper till så fort man kortar tyglarna typ. Över till nästa sak SERIÖST börjar jag innse vad sämst min linje är gissa vad jag fick göra idag jo laminera & spirala ofta jag har valt media för att göra det ?:S nej det har jag fan inte sååå jävla trött hoppas värkligen jag får komma ut på praktik skulle verkligen behöva det är något skoltrött. Har funderat lite på vad jag vill vara om det går skulle jag vilja vara i en fotot affär men ska ha möte med rektorn & min lärare på onsdag håll tummarna för att jag ska få gå ut på praktik. Nej över till nästa sak imorgon är det fredag börjar 8.00 sen slutar jag 12.00 åker därefter till Mormor & Morfar ska städa där å hjälpa Mormor med håret dom ska på theater på kvällen sen lördag & söndag vet jag inte nån som kanske vill ses? Nej nu har jag inget mer att berätta adjö :).
Faaaaaaaan ge mej min enerski tillbaka :(.

onsdag 14 januari 2009


Hej igen.
Kom från stallet för ca 1 timme sen hästen va bussig idag hon stog å nickade vid staketsöppningen å ville inn så jag slapp gå inn i gäggan som jag brukar få göra. Sen gjorde jag iårning Nova skrittade i små skogarna å lite på fältet hon va snäll. Skoldagen känndes jätte lång idag mkt mkt tjaffs med den dära jääävla cp läraren uch på han han är verkligen en sån som kan förstöra min dag. Nej slut på klagandet & nu ska jag ta å skölja ur min hårinpackning. Puss & Kram

Onsdag.

Nämen hej igen :D.
Igår så kollade jag på Mannen som kunde tala med hästar
jätte bra faktiskt en film jag kan rekomendera nu sitter jag i skolan
å orkar inte göra det jag ska göra så du skriver jag för er i stället det är ju också svenska :).
Idag äre taco buffe i skolan kan ju bara tänka mej hur lång kö det kommer va fan så får se om jag orkar stå i den kön. Efter skolan tänker jag åka till min häst. Nej nu ska jag göra det jag ska igentligen kanske skriver mer i kväll pöss.

tisdag 13 januari 2009

Nämen hej har du hittat hit ?


Skaffade mej en ny blogg undra om den hära bloggen är bättre ?

Ger den ett försök iallfall eftersom jag inte fattar mej på min andra längre.

Skolan idag va långtråkigt slutet av dan va mina ögon helt döda lika nu men va på hr idag lagade mat å så. Sen efter skolan åke jag till fisnova skrittade ut en liten sväng på henne hon skötte sig :). Snart ska jag se en efterlängtad film mannen som kunde tala med hästar hoppas det är så bra som alla säger sen kl 21.00 är det aa ;D ;D. Nej nu har jag inte så mkt mer att berätta

puss & kram.